این پستو گذاشتم برا اونایی که دارن مامان میشن یا قراره یروزی مامان بشن به جون خودم خیلی به دردتون میخوره😆
دندون درد و عفونت لثه تو بارداری یه جورایی شایعه
بنده هم ازین عارضه جان سالم بدر نبردم و الان 12 روزه دارم با دندون درد دست و پنجه نرم میکنم خلاصه اینکه خیلی بده
هر کاریم که بگید انجام دادم
از استفاده از مسکن های بدون ضرر تاااااااا پنی سیلین و دارو گیاهی...
از روغن میخک یا همون دنتول استفاده کردیم بیخبر از اینکه درد دندون نیست و عفونت لثه و بدتر شد...😣
دهانشویه با اویشن ، شیر و زردچوبه ، خوردن اموکسی سیلییییین و زدن پنی سیلین و دود کرون عنبر نسا و ..........
خلاصه هیچی به هیچی هر روزم ورم لثه بیشتر شد
فقط یه چیزی یکم بهترش کرد: مادر بزرگ تجویز کردن که **لوبیا سفید رو بکوبیمو اسیاب کنیم تا ارد بشه بعد یکم روی شعله گاز حرارتش بدیم تا کمی تغییر رنگ بده و با یکم کتیرا که توی اب حل کردیمو نرم شده یه خمیر درست کنیمو  گرماگرم روی لثه مربوطه بزاریم😮 تا یه دو سه ساعتی**
منم این کارو چند باری انجام دادمو خیلی بهتر شد.
ولی خب فردا باید برم دندون پزشکی تا عفونت مهار بشه ...
الغرضضضض اینکههههه اگه تو دوران بارداری که  دست و پای ادم برا مصرف دارو و کارای پزشکی بستس  دچار عفونت لثه و ابسه دندون شدین از همون اولش نترسین و برین پیش دندون پزشک (تو سه ماهه دوم انجام کارای دندون پزشکی موردی نداره) تا خیلی سریع و اصولی عفونت از بین بره  چونکه عفونت لثه تو بارداری خیلی خطرناکه و یوقت باعث سقط و زایمان زودرس میشه، یه چیز دیگه هم که میخواستم بگم اینه که  تو دوران بارداری هر قدرم که بهداشت دندوناتونو رعایت کردین اما حداقل   دوبار  برای معاینه دندوناتون برین دندونپزشکی تا اگه در معرض عفونت هستین جلوگیری بشه چون واقعا سخته اونقدر که من توی دوروز   سه کیلو لاغر شدم...