ازون جایی که همسر عزیزم شمالی هستن و به واسطه ایشون بنده غذاهای شمالی خیلی خوشمزه ای خوردم و از اونجایی که عاشق اشپزیم الو خورش رو به سبک خودم درست کردم و خوشمزه شد حتما حتما امتحانش کنید

مواد لازم برای چهار نفر

مرغ 4 تیکه

پیاز 3 تا درشت

الو 1 لیوان پر

رب گوجه 1 ق غ

رب انار 3 ق غ

زردچوبه 1/2ق چ

روغن زیاد😊

نمک کم😆

شکر 1ق غ

من  مرغو از دوساعت قبل با پیاز  و یکم نمک میخوابونم  اصلا ابلیمو و چیزای دیگه بش نزنیتا

بعد مرغ رو بدون ذره ای پیاز حدود بیست دقیقه بخار پز میکنم یا با اب خیلی کم فقط بیست دقیقه طبخش میدم

بعد بیست دقیقه مرغو میزارم داخل ابکش تا کلا ابش بره و بعد مرغو تو مقدار زیادی روغن کاملا سرخش میکنم کامله کامل

حالا الو...

برای الو دوتا و نصفی پیاز رو رنده متوسط میکنید و داخل تابه بسیاز زیبا سرخش میکنید تا طلایی بشه و بعد زرد چوبه اضافه میشه بعد الوهارو اضافه میکنیم وکمی تفت میدیم بعد رب گوجه و نمک  و شکر

1/5لیوان اب میریزیم روش و با شعله متوسط میزاریم تا الو ها بپزه و جا بیفته اما مواظب باشی الوهاتون له نشه هاآااااا


تا الوخورش جا بیفته باید مرغها رو دو باره با رب انار تفت بدین تا مرغها حسابی با رب انار اغشته بشن.

و بعد نوش جووون

یا میتونید مرغو کنار الوها سرو کنید یا میتونید الوها رو جدا توی پیاله یا ظرف دیگه ای بریزید