یکم طولانیه ولی چند دقیقه وقت بزارید بخونید

زندگی کردن یا خیلی خوب زندگی کردن و رابطه ی محبت امیز و ایده ال با همسر اصلا کار سختی نیست (البته خودم  نزدیک یک ساله به این نتیجه رسیدم)
زندگی خوب اصلا  تخصص خاصی نمیخواد  میتونید یه نگاه به زندگی خیلی از قدیامون بکنید، زن خونه شاید حتی سواد نوشتن هم نداره اما خیلی زندگی قشنگی دارن ،
بعد از سالها هنوز هم زنو شوهر مثل دوتا مرغ عشق زندگیشونو  سپری میکنن و ارامشی که توی زندگیشون هست رو خیلیها ندارن.
اگر زنی وظیفش رو که همون مدیریت معنوی خونه هستو بلد نباشه حتی اگر مردش بسیار هم با شخصیت و صبور باشه بازم پایه های زندگی لق میزنه البته بحثش مفصله
و من  کاری با استثنات ندارم .
 استثنا از نظر من شاید بیمار های روانی غیر قابل درمان یا بیماریهای خاص... باشن فقط همین.
به کرار از نزدیک دیدم مردهایی رو که  اصلا قابل تحمل نبودن از نظر اخلاقی اما زن مدیر مرد رو مثل موم نرم و انعطاف پذیر کرده علاوه بر چند تا  اصل کلی ساده  که #استاد پناهیان در صحبتهای مربوطشون  چندین بار بهش اشاره کردن هر زنی باید  زیرکانه  مرد خودشو بشناسه نیاز های مردش و توقعاتش که تقریبا همه یکی هستن فقط شکلش فرق داره
پس فقط چندتا چیز ساده
احترام بینهایت و فرمانبرداری از همسر و شناخت نیازهاش
خانومها مطمین باشید که  با انجام همین کارهای ساده مرد  مطیع شما میشه فقط ظاهر قضیه جور دیگس.
در ضمن یه چیزی بگم به اون خانمهایی که خب یجورایی زندگی بسیار سختی دارن و شریک زندگی بد
  به خودتون  اینو بقبولونید که خدا داره حد و صبر و تواناییتونو  اندازه میگیره شما باید سعی کنید در نهایت صبر و توکل زندگی پر تلاطمتونو  به ارامش برسونید مطمین باشید که میشه ینی خدا کمک میکنه.
شاید نتونم این ادعا رو بخاطر بیان بدی که دارم ثابت کنم اما با تمام وجودم لمسش کردم (اولین نمونش هم یکی از استادهای عزیزم که در ابتدای زندگی که دختری 14 _15 ساله بوده زندگی خیلی سختی داشته حتی تا چند سال اجازه درس خوندن نداشته اما الان علاوه بر زندکی خیلی خوب استاد حوزه و دانشگاه و سفیر هدایت هستن و شوهرشونم عاشقشون )و الان اعتقاد راسخ دارم جز در اون موارد استثنا هیچ زندگی ختم به طلاق نخواهد شد اگر خودمون رو گول نزنیم و درست پیش بریم.
پی نوشت : این صحبتای من  روی دیگری هم داره که حرفاییه که باید با اقایون زد پس عجولانه قضاوت نکنید .