💜☄💜☄💜

☄💜☄

💜


💜☄

☄💜☄


بنای کار #ازدواج، بر سازش دختر و پسر است؛ باید با هم بسازند. این «#باهم_بسازند»، معنای خیلی عمیقی دارد. من یک ‏وقت خدمت امام رفتم، ایشان می‏خواستند خطبه‌ی عقدی را بخوانند؛ تا من را دیدند، گفتند شما بیا طرف عقد بشو. ایشان برخلاف ما - که طول و تفصیل می‏دهیم و حرف می‏زنیم - عقد را اول می‏خواندند، بعد دو، سه جمله‌ی کوتاه صحبت می‏کردند. من دیدم ایشان پس از این‏که عقد را خواندند، رویشان را به دختر و پسر کردند و گفتند: بروید با هم بسازید. من فکر کردم، دیدم که ما این همه حرف می‏زنیم، اما کلام امام در همین یک جمله‌ی «#بروید_باهم_بسازید»، خلاصه می‏شود! حالا ما هم عرض می‏کنیم که شما دختران و پسران، بروید با هم بسازید. سازش، اصل است. هر چیزی که با ساختن عروس و داماد، دختر و پسر، زن و شوهر منافات دارد، بایستی بیگانه تلقی بشود. این را اصل قرار بدهید، تا ان‏شاءاللَّه خداوند متعال برکاتش را بر شما نازل کند.

امیدواریم که این دختران و پسران، محیطهای شادی را به خانواده ‏ها بیاورند؛ و خداوند نسل طیب و طاهری هم به آنها عنایت کند.


بیانات رهبر انقلاب در مراسم خطبه عقد زوج‌های جوان؛ ۷۰/۴/۲۰


❤️🌸❤️🌸❤️

🌸❤️🌸

❤️🌸

🌸


❤️

🌸❤️

❤️🌸❤️

🌸❤️🌸❤️